Länktips för utrustning

Här kommer ett antal länkar till butiker på nätet som har utrustning som passar för oss scouter. Lite längre ner finns länkar till guider och andra tips och råd som kan vara bra. Kåren är inte sponsrade av dessa företag. Vi vill bara tipsa om ställen att hitta bra grejer på, det finns givetvis flera företag att välja på än dessa….

Webbutiker

Glöm inte att Scouterna har en egen butik med friluftsprylar i också. Ange S:t Drotten när du handlar där så får kåren bonus på det ni handlar, bra va 🙂

Övriga länkar

Guider med tips och råd

Här följer ett antal guider som kan vara bra att läsa för att skaffa sig lite kunskap och mera kött på benen innan man köper lite dyrare utrustning. Eller vill veta hur man ska göra eller hur utrustningen ska tas om hand på ett bra sätt. Observera att vi inte har skapat guiderna, vi bara länkar till dem för att vi tycker de ger bra info och de ökar kompetensen inom området om man så vill.

Naturkompaniet, några exempel: Välj rätt liggunderlag, Vårda dina skor, Packa rätt, Klä dig rätt, Att välja rätt känga, Vikten av rätt strumpor….och mycket mera.

Outnorth, några exempel: Väl rätt kängor, Välj rätt skaljacka, Väl rätt tält, Välj rätt ryggsäck, Välj rätt sovsäck, Välj rätt byxor, Merinoullsguide, Strumpguide….och mycket mera.

XXL – Tips & Råd, några exempel: Barnskor – så väljer du rätt, Klä dina barn rätt på vintern, GORE-TEX, Impregnering och tvätt av tekniska produkter, Hiking- eller walkingskor, Maskinimpregnering av dina skor…..och mycket mera