Bli funktionär

För att en scoutkår ska kunna fungera på bästa sätt finns det uppgifter som behöver utföras där man inte behöver vara ledare.

Vi har en scoutstuga som behöver omvårdnad, vi har två vindskydd som behöver ses över, vårt lägermaterial behöver underhållas och även våra hajkprylar behöver underhåll. Ved behöver vi alltid både vid scoutstugan och vid vindskydden.

Det finns även mer administrativa uppgifter som behöver utföras så som webbredaktör för denna hemsida, medlemsregistrerare, rekryteringsansvarig, fond och bidragsansvarig mer mera. Detta är bara några exempel.

Kåren behöver givetvis även en styrelse för att finnas, där finns många spännande roller.

Ja, vi är alltid i behov av många olika funktionärer och vi har inte svårt för att hitta nya områden om det visar sig att du har ett intresse eller kunskap som inte listas här ovanför.