Vår kår

Vår kår består av knappt 100 medlemmar och vi håller till i Söderköping. Vi har verksamhet för barn och ungdomar i nästan alla åldrar från 8 år till ungdomar över 18. Till vissa avdelningar finns en liten kö.

S:t Drotten bedriver sin verksamhet i Söderköping i Östergötlands län.
Kåren är en del av Scouterna och är politiskt och religiöst obunden. Geografiskt tillhör kåren Nordöstra Götalands Scoutdistrikt.

Över 100 år

I Söderköping har det funnit scouting i  över 100 år. Vi har dokument som visar detta i hallen på vår scoutstuga, de är från 1917. Tänk att scouting har funnits så länge med samma syfte i vårat närområde. Att lära unga vara i och vårda naturen. Naturen har så mycket att ge om man bara ger sig ut i den. Det är vi bra på i Scouterna!

Det fanns en artikel i Norrköpings Tidningar om vårt firande, men tyvärr kan man inte läsa den längre. På länken syns bara en av bilderna som var med i tidningen Artikel i NT 2017-04-21.